Gäller för köp av tjänster via www.digicon.se
§1. Tillämpning och omfattning
Dessa villkor gäller vid köp av CRM-paket, automationslösningar eller andra tjänster från DigiCon (DigiConverge Solutions AB, org.nr 5594982810) via vår webbplats. Genom att slutföra ett köp godkänner kunden dessa villkor. Om särskilt avtal har ingåtts mellan DigiCon och kunden, gäller villkoren i det avtalet i första hand.
§2. Tjänstens innehåll
Tjänsten omfattar tillgång till valda digitala lösningar såsom CRM-system, automatisering, e-postflöden eller andra paketerade tjänster, inklusive drift, underhåll, uppdateringar och support. §3. Pris och betalning Angivna priser är exklusive moms. Betalning sker i förskott via vald betalmetod. Vid abonnemang sker återkommande debitering enligt vald plan. Fakturabetalning har 10 dagars villkor. Vid utebliven betalning tillkommer dröjsmålsränta enligt räntelagen.
§3. Pris och betalning
Angivna priser är exklusive moms. Betalning sker i förskott via vald betalmetod. Vid abonnemang sker återkommande debitering enligt vald plan. Fakturabetalning har 10 dagars villkor. Vid utebliven betalning tillkommer dröjsmålsränta enligt räntelagen.
§4. Leverans och aktivering
Tjänsten aktiveras normalt inom 1–3 arbetsdagar efter bekräftad betalning. Kunden får tillgång till sina system via e-post.
§5. Uppsägning och ångerrätt
Avtal om löpande tjänster kan sägas upp med en (1) månads uppsägningstid. Vid digitala tjänster som påbörjas direkt efter köp gäller undantag från ångerrätt enligt Distansavtalslagen (2005:59) 2 kap 11 §.
§6. Support
Support erbjuds endast till kunder med ett aktivt supportavtal med DigiCon eller där support uttryckligen ingår i den köpta tjänsten.
Supporttillfällen måste bokas i förväg via e-post till [email protected]. DigiCon tillämpar bokad ärendehantering och erbjuder inte telefonsupport eller omedelbar assistans. Alla ärenden hanteras under ordinarie öppettider, helgfria vardagar kl. 09:00–17:00, och prioriteras i turordning utifrån bokningsdatum och ärendets karaktär.
Supporten omfattar:
Hjälp med användning av DigiCons system och verktyg Felsökning av tekniska problem Rådgivning kring funktionalitet och tillämpning
För kunder utan supportavtal kan support tillhandahållas enligt separat överenskommelse och debiteras enligt gällande timpris.
§7. Äganderätt och kunddata
DigiCon tillhandahåller tjänster som molnbaserade lösningar (SaaS). All data kunden själv sparar i systemet ägs av kunden och kan exporteras vid avslut. DigiCon behandlar all data konfidentiellt och enligt GDPR.
§8. Prisändringar
Vid förändringar i tredjepartskostnader eller väsentliga marknadsförhållanden kan pris justeras. Avisering sker minst 30 dagar i förväg. Höjningar över 10 % ger rätt till uppsägning med omedelbar verkan.
§9. Sekretess
All information som delas mellan parterna behandlas konfidentiellt och får inte spridas till tredje part utan samtycke
§10. Tillämplig lag och tvist
Svensk lag gäller. Tvister ska i första hand lösas genom dialog. Om överenskommelse inte nås avgörs tvist i svensk domstol med Stockholms tingsrätt som första instans.
§11. Företräde för särskilda avtal
Vid konflikt mellan dessa allmänna villkor och ett separat skriftligt avtal mellan DigiCon och kunden, gäller det särskilda avtalet i första hand.
Kontaktinformation
För att få mer information om våra allmänna köpvillkor för Digicon, vänligen kontakta oss på:
E-post:
DigiCon (DigiConverge Solution AB
Varför välja DIGICON?
Vår vision är att vara den ledande partnern inom digital marknadsföring, känd för att leverera innovativa och data-drivna lösningar som skapar mätbara resultat. Vi strävar efter att vara förstahandsvalet för företag som vill optimera sin digitala närvaro och nå sina affärsmål genom strategisk användning av digitala kanaler.
Copyright Digicon Converge AB 2025. All Rights Reserved.